we komen op gang! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Blok - WaarBenJij.nu we komen op gang! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Blok - WaarBenJij.nu

we komen op gang!

Blijf op de hoogte en volg Julia

19 September 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hola hola!

Como estas? Muy bien, y tu? Muy bien! Jaja, zo gaat het de hele dag want dat is nog steeds het enige Spaans wat ik spreek. Afgelopen weken ben ik – zoals jullie al weten- begonnen met stage en ik vind het elke dag een beetje leuker! In het begin liep ik vooral heel veel met Dora, de supervisor, mee. Dat betekend dat ik heel veel kamers geinspecteerd heb (probleem 1 haren in de badkamer). Housekeeping is heel erg administratief. er moet heel veel geregistreerd worden. Een van de assistent managers gaat weg, en hij wordt waarschijnlijk niet vervangen. Mede om deze reden – denk ik – wordt ik dus binnen een paar maanden assistent housekeeping manager! Jippie! Ik heb van de week al zelf kamers gecheckt, departures gedaan (kijken of de gasten daadwerkelijk p de juiste tijd uitgecheckt zijn) ik mag de special requests voorbereiden en de PM shift (zorgen dat wanneer deze mensen komen alles klaar ligt). En vandaag heb ik een beetje met het computer stysteem leren werken  PMS heet het en het is verschrikkelijk ingewikkeld.

De housekeepers zijn heel erg aardig allemaal, en ook het management is super vriendelijk. Vrijdag staat op mn sceduale dat ik eigenlijk moet schoonmaken, en morgen heb ik een training dus ik vroeg of ik vrijdag iets makkelijkers aan mocht. Toen zei de manager: ja tuurlijk! Alleen het is niet de bedoeling dat je de hele dag gaat schoonmaken, een uurtje of 2 lijkt me wel genoeg want we kunnen je nog wel iets anders leren. Muwahaha.

Verderrrrrrr hebben we trouble in het appartement want we hebben last van ongedierte. Wat precies is niet helemaal duidelijk, vlooien volgens mij (hoe dan?!). dus morgen komt de bestrijdingsdienst om ons appartement te cleanen. Alles staat nu in het midden van de kamer (ziet er echt idioot uit). Het zorgt wel voor een boel stress hier dus ik was blij dat ik van de week gewoon moest werken.

Zaterdag was ik vrij, en toen zijn we naar Alexandria geweest. Heel schattig stadje, allemaal gekleurde huisjes. Toen we in het centrum kwamen bleek dat ze een soort van hadden geprobeerd om Europa na te bouwen ofzo, haha. Er waren heel veel Franse winkeltjes, en zelfs een Nederlandse. Allemaal slechte imitaties natuurlijk. Gisteren was ik vrij en ben ik met Marian naar de Washington Zoo geweest . Ze hadden geen kangeroes en leeuwen, maar wel tijgers en olifanten. En panda’s. alleen die was tijdelijk even verstopt ofzo want we hebben mama en baby panda niet kunnen zien dus we gaan nog een keertje terug!

Morgen heb ik een training in het hotel van Britt en marian, en als ik terug kom mag ik eindelijk al mn kleren weer unpacken en kunnen we de boel hier weer een beetje reinstalleren. Dit is echt de saaiste blog die ik ooit geschreven heb, en ga schrijven. DUS tijd om te stoppen!
MUCH LOVE,

  • 19 September 2013 - 08:53

    Emily:

    Hahah zo ik ben weer even up to date Juul, ik vond het helemaal niet saai hoor ;). <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Hotel Management School Maastricht student. Going on internship to Washington D.C.

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 6585

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 02 Augustus 2015

Op exchange in Chili

28 Augustus 2013 - 10 Februari 2013

Internship USA

Landen bezocht: