update from DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Blok - WaarBenJij.nu update from DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Blok - WaarBenJij.nu

update from DC

Blijf op de hoogte en volg Julia

31 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallooooo!

Oepsie, tijdje geleden alweer dat ik voor het laatst een stukkie geschreven heb. Betekend natuurlijk niet dat er in de tussentijd niks gebeurd is ;-). Waar was ik gebleven? Laat ik maar beginnen met dat wat ik hier nog altijd het meeste doe: stage. Uhm, ja dus. Ik begin vrijwel elke dag om 11:00 en in het weekend vaak nog later wat betekend dat ik gewoon lekker kan slapen. Lucky me! Nadeel is wel dat ik mn hele dag kwijt ben altijd. Ik ben er inmiddels al wel aangewend fulltime te werken, maar wat ik nu wel merk is dat ik “studentenleventje” mis hoor. Mn stage is prima, leuk de housekeeping ladies zijn heel leuk en ze vragen me eindelijk dingen. In het begin vroeger ze meteen “ Julie? (zo noemt iedereen me) Esta carmen la? En dan verbond ik ze door. Nu doen ze dat niet meer, Ha 1-0 voor mij.

Ik heb gister de lost en found gesorteerd en er was een koffer over dus die heb ik maar vast eventjes geclaimed. Ik ga hem nodig hebben namelijk ben ik bang. Kleren zijn hier nou eenmaal een stuk goedkoper dan in Nederland, ik heb het geld en het is heel makkelijk om als je vrij bent éventjes een paar winkels in te gaan. Maar hé, als ik in Nederland was had ik natuurlijk ook een winterjas en laarzen nodig gehad. En een nieuwe MP4 speler (ik kocht gewoon een goedkope hoor, geen IPod). Alleen dan had ik het misschien inderdaad niet in een week gekocht.

Anyway, als je me vraagt wat ik het meest mis zeg ik nog steeds met volle overtuiging: mn fiets. Ik zou echt nog niet terug willen naar Nederland en het liefst zou ik hier nog langer blijven dan 3 maanden, maar dan ook om te reizen. Ik heb nu wel een aantal staten gezien omdat je daar doorheen komt met de bus naar NY maar er is volgens mij nog zoveel gaafs te zien hier. Ik ga natuurlijk nog naar San Fran (San Fransisco) maar ik zou ook het zuid westen wel willen zien. Helaas niet alles kan. Haha, ik bedenk me net een leuk verhaal over een housekeeper van gister. Ze is moslim en had nog nooit van haar hele leven alcohol gedronken. Een gast had wat blikjes “limonade” achter gelaten en ze had er eentje open gemaakt om te proeven. Wat bleek: het was frozen margaritha (het zag er oprecht uit als limonade op het eerste gezicht). Dus helemaal in paniek kwam ze naar beneden, gillend en lachend en half huilend tegelijkertijd. Toen ze over alcohol begon dacht ik even dat ze dronken was. Maar dat was dus haar eerste ervaring met alcohol in haar hele leven. En ze vond het heel erg haha.

Carmen leert me op mn stage ontzettend veel. De taken van de housekeeping heb ik inmiddels al wel door, maar ik zie hoe zij de boel ‘managed” en daar kan ik echt heel veel van leren. Ik ben van mening dat ze echt een van de beste managers is die er kan zijn  (en ze is niet eens manager maar assistent alhoewel je daar niks van merkt… )
Emilie, onze leuke Franse roommate heeft ons helaas verlaten omdat ze opeens naar Montreal moest om haar stage daar af te maken. Gelukkig is er nu een Franse vriendin van haar sinds gister, en ik heb haar nog niet heel veel gesproken maar ze is volgens mij heel aardig. Maandag ben ik naar NY geweest omdat Avital daar was (YEEEEEEEEEEEEEJ). Heel leuk om even iemand uit Nederland te spreken ! En ik heb weer ontbijtkoek gekregen en een zak drop dus ik kan er even tegen aan :)

Que mas, que mas? Vandaag heb ik serieus voor het eerst dat ik hier ben een dagje vrij dat ik niks ga doen (oke ik ben al wel even langs de Forever 21 geweest maar ik had een wit t-shirt nodig). Nu ga ik de hele middag series en films kijken, vooral NIET mn stage verslag schrijven wat ik wel moet doen (dikke doei ik heb het al druk genoeg) en misschien dat we vanavond pompoensoep gaan maken (Marian is ook vrij) en als we daar geen zin in hebben ga ik een andere Michelin waardige maaltijd koken. EINDELIJK ZELF KOKEN. Nu al zin in. Naja in een zelf gemaakte maaltijd dan. Ik heb trouwens bedacht dat de muren hier wat leeg zijn en dat er hier nog geen chocolade pepernoten zijn, dus mocht je je aangesproken voelen dan heb ik hieronder een adres waar je appartement 403 mee kan verblijden met alles wat je kwijt wil

Massachussets ave 450 apartment 403
20001 Washington DC , the USA
Kerstkaarten (of Halloween) zijn uiteraard ook al welkom.

Toedels

MUCH LOVE,
Julia

  • 31 Oktober 2013 - 20:18

    Yvette Fransen:

    Juul zou je een weekje met mij willen ruilen?
    Dan mag je hier een week ultiem chillen, de hele dag series kijken en fietsen,
    en dan ga ik genieten van het goedkope amerikaanse leven!
    Alles is zo duur hier, snik!
    Wel grappig dat je je fiets mist,
    je mist het zeker vast niet dat je altijd je fietssleutel kwijt bent!:)
    kusjeeee lieve juuuul

  • 31 Oktober 2013 - 20:22

    Julia:

    aaaaah leuuuk <3 , kleding is hier ooook al goedkoper!!!

  • 01 November 2013 - 04:00

    Lisanne:

    Haha Juul, hartstikke leuk weer. Klinkt wel vet daar hoor, en ik ben suuuuperjaloers op je shopsessies! Hier kun je namelijk ook wel leuk en goedkoop shoppen op de fake-market, maar ik ben helaas toch verliefd op de echte allstars en niet op de neppe:(
    Nu kun je ook je Frans oefenen, jeeeej! Je komt als een Spaans, Engels en Frans talenwonder terug:D

  • 01 November 2013 - 11:05

    Mama:

    Ha lieverd,

    Ik hoop dat de postbode volle zakken bij je aanlevert. Alleen heb ik er nog niet zo veel vertrouwen in dat hij je kan vinden......
    Fijn dat je weer ontbijtkoek en drop hebt gekregen. Ik zal papa zijn koffer ook vol stoppen. Wat mag er eigenlijk wel of niet door daar?
    Veel plezier met shoppen maar als je terug bent wil ik ook weer eens met je samen, dus hou nog wat wensen over!!!

    Liefs van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Hotel Management School Maastricht student. Going on internship to Washington D.C.

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 6590

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 02 Augustus 2015

Op exchange in Chili

28 Augustus 2013 - 10 Februari 2013

Internship USA

Landen bezocht: