Welcome to DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Blok - WaarBenJij.nu Welcome to DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Blok - WaarBenJij.nu

Welcome to DC

Blijf op de hoogte en volg Julia

03 September 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een paar dagen geleden vertrokken we vanuit NY naar DC. Met de bus. S'ochtends aten we bij een of andere Chinese toko die nog net niet in elkaar stortte. Madam kwam naar ons toe om bestellingen op te nemen en vroeg: " woud joe lieke to drrink somuting "? waarop er iets fout ging in de keuken en ze iets riep als " mi hau ni komo da pa si" en weg liep. We pakten onze spullen, liepen nog een keer door NY en wachtten op de bus. Deze kwam ruim 10 minuten te laat aan - en we stonden al ruim een half uur van tevoren klaar-. de Chinese busschauffeur keep toe hoe wij onze enorme hoeveelheid koffers in de bagageluiken propten en bedacht toen maar een keertje te gaan.

Toen we aan het rijden waren - nog in NY- werden er tickets gecontroleerd en we kwamen erachter dat IK - stom als ik ben- bustickets had gekocht voor jawel, gister. Je begrijpt dat er geen mouw aan te pas kon komen, en we moesten dus nieuwe kaartjes kopen in de bus - maar gelukkig kon dit nog en werden we niet meer op straat gezet, toch? - toen we vervolgens vroegen naar de WIFI in de bus(die zou er zijn) kregen we een enorme snauw en hier begon onze voorliefde voor Chinezen zich dus nog meer te ontwikkelen. Maargoed, gelukkig zijn we in Amerika en niet in China. Natuurlijk was er ook file dus we besloten we een geweldig dierenspel (wat je doet in groep 2 ) te doen. En toen, na een uur of 7 waren we eindelijk in DC.

We reden DC binnen in niet een van de beste wijken. Laten we zeggen: als je uit NY komt is DC. Nouja, gewoon DC en niet NY. Er zijn minder skyscrapers, wat best logisch was aangezien NY bestaat uit Skyscrapers. We zijn hier nu een paar dagen en hebben al wat gezien in de stad en ik denk dat deze stad een stuk veiliger is dan DC, en het is er ook rustiger. De straten zijn breed, niet meer op elke straathoek hangt een Amerikaanse vlag en wat wel opvalt is dat de parken bezet zijn door zwervers. Die zijn er echt heel veel. De afstanden zijn hier ontzettend groot. Vaak denk je, we lopen wel even maar dat is niet echt te doen. Ons appartement is prima, 3 slaapkamers, 2 badkamers en een woonkamer. We wonen er samen met een Amerikaans meisje en nog een Frans meisje.

Gister was Labor day, en we waren daarom nog een dag vrij van stage. Het was niet helemaal duidelijk of we vandaag of morgen zouden moeten beginnen, dus we besloten naar de hotels toe te gaan om het te vragen en zodat we meteen de route uit konden vinden. Omdat het labour day was reed er 1 bus per uur waardoor we eindeloos moesten wachten; maar daar waren we Tysons Corner! Bij Tysons Corner was de House Keeping manager niet aanwezig dus er werd gebeld. De mensen bij de Front Office waren super vriendelijk maar toch hadden ze slecht nieuws: "Je werd niet verwacht tot aan volgende week eigenlijk!" Vervolgens gingen we naar Fairview Park (waar Britt en Marian stage lopen) waar ze hetzelfde nieuws te horen kregen. Ik wil nu eigenlijk wel eens beginnen met m'n stage want dat is tenslotte waarvoor ik hier ben. Elizabeth had gister haar eerste dag al gehad en dat was heel goed gegaan, dus om alles te verwerken besloten we naar de Tysons Corner Mall te gaan (een van de grootste shopping centra in Amerika). Met de taxi want ja.. de bus konden we A) niet vinden en B) reed 1 keer per uur. We hebben ons hier heel goed gedragen en besloten dat we terug komen wanneer we ons eerste salaris hebben want we willen niet net als alle Amerikanen alles op schuld kopen.

We hebben Pascale, onze contactpersoon over stage, gemaild en vanochtend kregen we een e-mail terug dat we vandaag of morgen verwacht werden om te beginnen met trainingen. JIPPIE! Dus zometeen gaan we eerst naar de sportschool en dan naar het witte huis, want dat hebben we nog steeds niet gezien (shame) om morgen dan toch eindelijk te beginnen met onze stage!

ps; ik heb een inloopkast, jeeeeeej!

MUCH LOVE

• 01 November 2013 - 07:45

Lisanne:

Noooo Chinezen zijn de leukste personen op aarde! Ik denk echt dat jullie het slecht hebben getroffen, want hier zijn ze allemaal juist supervriendelijk en behulpzaam (ook al kunnen ze op straat iid bijna geen woord engels moet ik toegeven)!

ps. EEN INLOOPKAST?!