sneeuwstorm,veel vrije dagen&Cookies verslavingen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Blok - WaarBenJij.nu sneeuwstorm,veel vrije dagen&Cookies verslavingen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Julia Blok - WaarBenJij.nu

sneeuwstorm,veel vrije dagen&Cookies verslavingen

Blijf op de hoogte en volg Julia

29 December 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Oepsie, veel te lang geleden dat ik iets geschreven heb. Hoe ga ik dat nou weer allemaal in een verhaaltje zetten, zonder dat het saai, veel te lang en nog een keer veel te lang wordt? Inmiddels heb ik de halve US gezien – overdrijven is nou eenmaal een vak waar ik goed in ben-. Oke, om maar even te beginnen. Ik heb nog een blunder op de kaart (ja eentje maar) speciaal voor Yv: lang geleden ging ik met Ingrid naar Annapolis (hoofdstad Maryland). Het begon al s’ ochtends op het busstation want de bussen gingen alleen in rushhour, s’ ochtends heel vroeg en s’ avonds laat. Dus we hebben 2,5 uur gewacht, een uur gezocht naar de bushalte en zijn toen vol geode moed vertrokken naar Annapolis.

We bleven zitten tot de eindbestemming in de bus (zie foto). En we waren veel te ver en stonden echt in de middle of nowhere. Er was een soort visserswerf met een restaurant aan de overkant van de weg en we besloten maar om aan mensen in het restaurant te vragen of ze de kant van Annapolis opmoesten. En dus eindigden we – heel goedkoop want een taxi kostte 35 dollar- bij hele aardige mensen in de auto die ons van alles over Annapolis hebben verteld en ons dropten in het centrum. Het was een leuk schattig stadje, maar erg klein. S’ avonds stonden we te wachten op de bus en hij was wel erg laat. Aardig als Amerikanen zijn kwam ere en man naar ons toe die vroeg op welke bus we stonden te wachtten, waarop we te horen kregen dat de bussen s’ avonds laat alleen van DC naar Annapolis gaan en niet andersom. TUURLIJK. Godzijdank hadden we een Marriott rate en konden we makkelijk een kamer boeken. Tijdens onze wandeltocht hier naar toe kwamen we tegen: (en dit is niet overdreven) een Mac Donalds, Burger King, Wendy’s, Denny’s, Target, Pizza hut, Chipotle, 4 Dunkin Donuts, del Taco, Domino’s, Five Guys, Papa John’s pizza en ik weet zeker dat er nog meer was. De wandeling duurden ongeveer 25 minuten (lang leve Google Maps).

Verder zijn we naar Philadelphia geweest waar ik het nog nooit zo koud heb gehad als daar. Het is een grote stad, we hebben veel gezien van de stad en er zijn wel wat leuke wijken maar ik vond de sfeer van de stad niet zo. Wat wel heel leuk was was dat er een overdekte (binnen)markt was met allemaal kleine eetkraampjes. EN ze hadden zelfs drop, 10 pluspunten voor Philadelphia.

Begin December was het plan 4 dagen naar Chicago te gaan. Chicago is echt een topstad. Je zou het een beetje het kleine New York kunnen noemen. We hebben een toeristische trolly tour door de stad gedaan en wat heel leuk was was dat Chicago toch wel echt de allerbeste stad was in… alles wat je kon bedenken. Op een echte Amerikaanse manier kregen we verschillende dingen te horen over Chicago en de trolley chauffeur – die echt niet grappig was trouwens – was erg trots op Chicago. We hebben de wereldberoemde Trump Tower gezien (erg mooi, mooier dan broertje in NY) waar ik later kan gaan wonen voor slechts 25 miljoen dollar. We zijn naar het aquarium geweest (marian had de tijd van haar leven ik vond het maar saai), naar de Navy Pier – waarvan het reuzenrad gesloten was-, we hebben uren gezocht naar “ het ei” in Milennium Park, we hebben het hotel gezien waarin de Brownie uitgevonden is (al heb ik mn twijfels hierover..) en nouja het was ontzettend leuk maar ook wel een klein beetje koud. Maar gelukkig wisten we dat van tevoren. Op onze final day kwam er sneeuw. Dus we hebben Chicago zelfs in de sneeuw gezien! We zaten net bij de Starbucks op te warmen toen Britt een erg verdacht telefoontje kreeg. Het ging ongeveer zo: “ Hello, this is US Airways. Your flight this afternoon is canceled call us for more information”. De airline konden we natuurlijk niet te pakken krijgen omdat er waarschijnlijk 20.000 mensen aan het bellen waren, dus we zijn toch maar naar het airport gegaan om daar te zien dat , inderdaad , onze vlucht gecanceled was. Lang leve de Marriott rate again! Na 10 jaar in de sneeuwstorm gewacht te hebben heeft een Marriott shuttle ons opgehaald van het vliegveld, hebben we in het hotel geslapen en konden we de volgende dag alsnog naar huis. Sorry stage, dat ik je af heb moeten bellen maar hier kon ik toch echt niks aandoen.

Trouwens even tussendoor one big hand voor US airways. Op de heenweg hadden we vertraging en we moisten overstappen in Philly. Onze aansluiting zou heel krap worden dus binnen 20 minuten waren we overgeboekt op een rechtstreekse vlucht met een veel duurdere maatschappij. Ook op de terugweg zijn we rechtstreeks teruggevlogen met een andere maatschappij. Kan de KLM nog wat van leren ;-)

Na sinterklaas gevierd te hebben in Chicago was het bijna tijd voor kerst en hier in het prachtige DC en Virginia betekend dat in onze business hotels: LAAGSEIZOEN. Occupancy van 30 procent, feestje! Met als gevolg dat je van 5 dagen en bijna 50 uur per week werken gaat naar 4, 3 of aankomende week zelfs maar 2 werkdagen. Afgelopen week had ik dus opeens 3 dagen achter elkaar vrij! Helaas waren Marian en Britt geen 3 dagen met mij vrij, maar wel 2. Dus besloten we om de kerstverlichting in NYC te gaan bekijken. Echt een aanrader trouwens, en ik ben er vrij zeker van da tie er nog wel is tot aan eind januari ;). Heel mooi hotel aan Times Square. Om even in de stemming te komen hebben we een stukje van home alone, lost in NY gekeken en de nieuwe H&M (op times square die open is tot 01;00 s’ nachts, ja echt belachelijk) ontdekt. De volgende avond zijn Marian & Britt weer naar DC gegaan en ik ging even door naar Boston, want jai k was nu 3 dagen achter alkaar vrij en daar wou k graag even gebruik van maken. Ik ben er maar een dagje geweest dus ik heb lang niet alles gezien, maar Boston is echt een schattige stad. Vooral Beacon Hill vond ik een hele leuke wijk, rode huisjes met trappetjes en ergens leek het we leek het wel een beetje op de grachtenpanden in Amsterdam. Boston heeft een haven en ligt aan de zee. Het was heel lekker weer en het zonnetje scheen dus dat hielp een beetje tegen de wind! Er waren heel veel kerstbomen in Boston, en supermooie kerstlichtjes (in de bomen net als in Chicago). Er was ook een kerstwinkel, echt belachelijk Amerikaans met werkelijk de gekste mooiste en grappigste dingen die je in je kerstboom kon hangen. Het is dat we thuis alleen maar een kleine boom hebben, anders had ik vast de winkel leeggekocht.

Je zou trouwens verwachten dat ik hier niet zoveel dikker zou zijn geworden omdat ik hier geen bier drink (of eigenlijk gewoon helemaal geen alcohol op die ene cocktail in Philadelphia na omdat die sukkels niet om m’n ID vroegen) en ik natuurlijk ook geen hamburgers eet. Daarom wil ik jullie voordat ik terugkom en jullie allemaal een hartaanval krijgen graag waarschuwen voor mijn nieuwste verslaving: Amerikan Cookies. Want echt, zoals die hier zijn heb je ze nog nooit geproefd en dat heb ik helaas ontdekt. Gelukkig is het bijna 1 januari en moet ik me dan echt aan m’n goede voornemens gaan houden – je raadt het al- geen American cookies meer, elke dag (al is het maar even) naar de sportschool en ik mag alleen nog een keertje in San Fran als afscheid een pannekoekenontbijt nemen. Jaja, radicaal ik weet het.
Ik ben nu op m’n stage en ben hier tot 11:30 vanavond. En er is niks te doen. Dus ik ga zo, heel verstandig, maar eens m’n rapport voor school schrijven. Maar eerst nu even Rosa helpen met glazen wassen. (en nee, dit is niet de belangrijkste taak die ik hier heb)

Jullie kunnen trouwens trots op me zijn want morgen ben ik helemaal in mn eentje PM wat betekend dat ik toch ook echt wc’ s schoon zal moeten gaan maken. Maaaaaar dit wordt beloond, ik werk deze week namelijk maar 2 dagen. Niet voor niets want ik ga weer naar NYC deze keer om maar eens even wat dagen te spenderen met papaaaaaaaaa :)

Toedels en tot ziensssssssssssssss
Jullie al bijna dikke bijna Amerikaan.

  • 29 December 2013 - 02:58

    Janneke:

    Hahah leuk Juul! Have fun nog eventjes :) En sterkte met de WCs! X

  • 29 December 2013 - 09:49

    Yvette Fransen:

    Heerlijk; wakker worden met een blunder van juul!:) Wel gaaf hoor dat je nu even al die Mariott hotels aan het uittesten bent en ook nog een beetje meer van de US ziet! Geniet van je vrije daagjes, verveel je maar eens gruwelijk, en heeeel veel plezier met je papa! Chill dat jij ook verslaafd bent aan cookies, hopelijk mislukt je voornemen, dan kunnen we samen heeeeerlijk verder gaan met cookies eten joepieeeeee! XXXX

  • 29 December 2013 - 20:38

    Mama:

    Je bent ondertussen een echte hotelkenner! Heel veel plezier met papa, laat hem ook genieten van jouw kennis van de big apple!

  • 30 December 2013 - 12:41

    Mireille Bregman:

    Ik heb net al je verhalen gelezen, je bent lekker aan het reizen en werken geweest! Ziet er leuk uit, en fijn dat je ook veel dingen zelfstandig mag doen. Ben je nu een Nederlandse Amerikaan? ;-)
    Groeten Mireille

  • 04 Januari 2014 - 21:27

    Lisa Seebregs:

    Juultje, wat kun je toch grappig schrijven! Echt precies zoals jij bent, heerlijk! Als ik mag je verhalen mag geloven ben je al bijna een echte Amerikaan hihi. En ik ben benieuwd of het allemaal waar is wat je in de kerstkaart hebt geschreven. Ik zal het in februari weer gaan zien! Doeeeeeei schat! Veel plezier nog met je paps! Ik ga weer verder met je andere reisverslagen lezen, want er is niks te doen op het werk :) xxxxxx

  • 07 Januari 2014 - 02:01

    Lisanne:

    Juuuultje!

    Haha leuk geschreven weer, je hebt talent!:) :) En echt vet om te horen dat je zoveel reist! Lijkt me hartstikke leuk om zoveel van Amerika te kunnen zien, zeker nu je veel vrij hebt. Nou, geniet van je laatste maandje en laat die ouders maar zeuren haha, dat komt laaaater wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Hotel Management School Maastricht student. Going on internship to Washington D.C.

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 6579

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 02 Augustus 2015

Op exchange in Chili

28 Augustus 2013 - 10 Februari 2013

Internship USA

Landen bezocht: