Welkom in zuid amerika - Reisverslag uit Puno, Peru van Julia Blok - WaarBenJij.nu Welkom in zuid amerika - Reisverslag uit Puno, Peru van Julia Blok - WaarBenJij.nu

Welkom in zuid amerika

Blijf op de hoogte en volg Julia

12 Februari 2015 | Peru, Puno

Where to begin? Ik ben hier pas even week maar in heb all zoveel gezien dat het voelt als minstens 2 weken. Na een fántastische reis met uren vertraging, een gemiste aansluiting en mn backpack die achter gebleven was in Spanje kwam in uiteindelijk toch aan in het sfeervolle en warme Cuzco. Hier ben in vrijwel meteen met een Australische roommate opgeklommen naar Christi Blanco, een Jesus beeld op een heuvel boven de stad wat even heel mooi uitzicht gaf.

Verder heb ik in Cuzco een walking tour door de stand gedaan, even hamdcraft market bezocht, de San Pedro market ( lokale market van fruit tot meel tot varkenshoofden, cavia end cacao), verschillende reis bureaus, plaza de armas en het cacao museum. De sacred valley is een vallei net buiten Cuzco waar veel Inca ovetblijfselen te zien zijn. Heel mooi landschap en even brandende zon zorgden ervoor dat ik zo erg verbrand was dat er werkelijk blaren op mn hoofd stonden :(. Ik weigerde namelijk met zo n touristische Machu Picchu pet he lopen die ze hier overall verkopen. Tijdens de tour kwamen we ook bij mensen thuis en een 17-jarig meisje liet ons hier zien hoe je kleren van Alpaca (lama) wol maakt.

Het mooie is dat hoe weinig deze mensen ook hebben, je ze niet hoort klagen. Ze zijn vrolijk en ontzettend aardig tegen toeristen. Op straat zijn ontzettend veel zwerfhonden, die not welleens agressief worden. De huizen in de stad zien er vrii normaal uit, maar op het plattenland zijn het vaak niet meer dan hutjes met daken van golf platen. Ook lift er in buitenwijken ontzettend veel afval op straat ( waar honden gewoon van eten natuurlijk).

Gisteravond ben in teruggekomen van was hier heet de Inka jungle tour. Even vierdaagse, active tour. Dag 1 begin in de auto en ik was vrij verbaasd toen de driver name ongeveer 1,5u 3 kruisjes sloeg. 5 minutes later begreep in waarom want we refer namelijk bergopwaarts Lang's de afgrond in de wolken met nog geen 5 meter zicht. Vanaf deze berg gingen we dus ook mountainbiken ( of beter gezegd naar beneden glijden). Eng? Dat is je eerste gedachte misschien, ik vond het heel gaaf. Dag 2 was vooral wandelen door de Peruviaanse bossen en even stuk over de Inca trial wat leidde tot waanzinnige uitzichten. Ik snap nu trouwens wel dat deze in Feb gesloten is want het is ben heel smal pad wat nogal glibberig kan zijn aangezien het regenseizoen is. Het weer verandert hier elk uur, het man ineens omslaan van zon naar regen en andersom. Al most ik zeggen dat ik open middag na alleen maar zon heb gezien.

Anyway, na de lange dag wandelen (lees klimmen) kwamen we aan bij even hot spring in de natuur. Couldn't wish for more. Dag 3 bestond uit ziplining , van berg naar berg zo n 1,5 km boven de grond. Wie had ooit gedacht dat ik dat durfde?!

Dag 4 + hoogtepunt was natuurlijk Machu Picchu. Na even helse klim on 5u s ochtends ( ik overdrijf niet 2000 trappen still omhoog) kwamen we aan bij de verloren Inca stad. Allereerst was er nog mist maar nadat we terug kwamen van Wyana Picchu (de hover gelegrn berg bij machu Picchu dua nog meer klimmen) ging gelukkig de zon schijnen. Weer verbrand. Machu Picchu is iets wat je gezien moet hebben! Zo mooi en rustgevend daar hoog in de bergen.

Nu ben ik in Puno, waar ik morgen een aantal eilanden van lake Titicaca ga bezoeken. Lake Titicaca is het hoogst gelegen bezoekbare meer ter wereld, zo n 3800m hoog geloof ik. Als je last hebt van altitude sickness verkopen ze hier trouwens overal coca bladeren ( ja die van de plant waar cocaine van gemaakt wordt). Ik vond ze niet the eten dus ik sla ze liever over. Vrijdag ga ik alweer naar La Paz, Bolivia. Daar meet ik again met Laura, een Frans meisje wat ik al eerder ontmoet heb. Time flies!

  • 12 Februari 2015 - 10:38

    Eef :

    GOELIAAAA,

    Klinkt superrrrvet!! Voor die coca-bladeren, je kan er ook soort klei-achtig spul bij pakken, smaakt dan veeeel beter hahaha!

    ENJOY MY LOVE

  • 14 Februari 2015 - 02:06

    Julia:

    nee man dan is het nog veel viezer!
    met stevia is het nog net te doen

  • 15 Februari 2015 - 10:08

    Lisanne:

    Haha nice Juul! Afstrepen die puntjes op je bucket list:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Puno

Julia

Hotel Management School Maastricht student. Going on internship to Washington D.C.

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1081
Totaal aantal bezoekers 6582

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 02 Augustus 2015

Op exchange in Chili

28 Augustus 2013 - 10 Februari 2013

Internship USA

Landen bezocht: